Melvin <3

Melvin har som sagt visat oss att han kan klättra i och ur spjälsängen så vi bestämde oss för att ta bort ena sidan så de blev öppet så han kan gå i och ur utan att ramla och slå sig.

Så igår var första natten och efter att jag sagt nattnatt och lagt honom så kom Melvin smygandes upp och då sa jag åt honom att de var kväller och att han skulle sova, då började han tjata om vatten, han fick vatten sen gick jag in och la honom.

Han testade igen och var "jätte" ledsen och kom upp och ville ha vatten, sen sprang han fort till Pappa och hoppades på att han inte behövde sova men jag sa åt Toffe att detta ska funka!
Så jag sa inget mer till Melvin utan tog honom och la honom i sängen igen, och så testade han oss kanske 8 ggr sammanlagt och tjatade om vatten varje gång, till slut märkte vi att han inte alls var törstig så då började jag möta upp honom utan för hans sovrumsdörr när han kom upp och då testade han 2-3 ggr sen var de Godnatt!

Sen vaknade jag imorse kl 06,00 att han stod bredvid min säng och sa: Mamma? Mamma?
Och då kunde man inte undvika att le! Tog upp honom mellan oss och vi båda somnade om tills de var dags att gå upp 07,40 =)

Vi har nu förberett oss att de kan bli kämpigt några kvällar, att Melvin kommer testa oss till 110% men nu när de var dags för andra kvällen så blev jag helt paff!
Jag gick in och la honom sen kom han halvägs till vardagsrummet med Pingu i famnen då mötte jag honom och han gnällde så klart till för att testa igen men jag sa bara att de är kväller nu och då ska man sova sen var de God natt <3

Världes goaste! <3



Kommentarer
Postat av: Ida

Lilla Söt ungen va stor han börjar bli och kan sova i en sån säng :)

2010-02-23 @ 08:19:53
URL: http://barba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback