Scones, kvällskaffe och mardrömmar

Bakade scones imorse, satt fint med nybryggt kaffe...
Gräddade 3 liter pannkaka hemma hos mamma idag, mums va gott de var...
Sen blev de en kvällskaffe hemma hos Anna och Krille...
Wille har fått två tänder! Båda kom samtidigt, sen kryper han!
Tyckte nyss vi träffades och då var de inte nå krypning på gång, var hasande på ändan bakåt liksom och nu kryper han som om han har gjort de i flera veckor! =)
Helt otroligt hur fort de kan gå! Så himla gulligt!
Melvin har börjat sätta ena benet bak och drar sig sen framåt och de var så de började för Wille så får se om Melvin vill krypa snart...

Dag 23:
Har inte ätit Godis eller choklad fast de varit jul och allt...
Men då har jag ätit glass som efterätt, chips på nyår, jordnötsringar på kryssningen och Vin har de blivit men som sagt har jag INTE ätit godis eller choklad, jag har tackat nej till så mycke onyttigt som möjligt, de har varit mitt mål under 4 veckors tid!
Och nästa vecka den 13 Januari har de gått mer än 4 veckor!
Så ska väga mej på Tisdag...
Drömde att jag hade gått upp från 74 kg till 86 kg bara för de vin jag druckit på båten m.m. var helt knäckt men hoppas verkligen att jag gått ner lite eller att jag iallafall stått still, blir verkligen ledsen om jag gått upp!
Men synd nog mätte jag aldrig midjemått, lår m.m. för de är ju de man ska gå efter och inte kg...
Om den här månaden visar resultat på vågen så är jag lite sugen på att köra igen fast 2 månader, hela familjen ska på kryssning den 14 mars och jag är bra sugen på att försöka gå ner tills dess!
Köpa lite nya kläder och må bra...
Så isåfall blir de sammalika, inge godis eller choklad, inget som jag tycker är jätte gott för då kan de bli mer!
Fast då måste jag bli hårdare, en promenad om dagen, både för min skull och Melvins =)
Då har vi något att göra om dagarna =)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad duktig du är gumman.Jag har inte ätit godis eller fika bröd på 8 dagar,och jag har gått ner 3 kg,det är väll typ 10 till som man ska bli av med men det får ta den tid det tar.Allt bra ???Kram Åsa

2009-01-09 @ 07:24:41
Postat av: Ewa

Halloj! nu var det länge sedan man hörde nått. Hur är det med er? Har ni haft en bra jul, nyår? Kan tänka mig att det hänt en del med melvin? Hoppas att allt är bra!! kram

2009-01-09 @ 11:14:23
URL: http://ewiis87.blogg.se/
Postat av: Ewa

Jo vi har med haft en bra jul och nyår! Det har ju varit extra mysigt nu när det var Elins första!

Hon fick mycket fint. En gåstol och saker till rummet, leksaker som låetr, kläder m.m.

Ja jag ska börja gå dit nu varje onsdag, när det börjar! Du kan ju hänga på du med:) Men jag vet inte när det börjar, nu på osndag? eller jag har ingen aning! Ska nog ta reda på det, eller vet du?

Kram

2009-01-12 @ 21:04:23
URL: http://ewiis87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback