Bergsklättring/lång promenad



Idag blev de utflykt till Landsberget



Eftersom de bara var 1 km när man går via stigen ( branta stigen ) så var de vårat första val så vi tog Melvin på armen och började promenera...
Men innan vi ens hade kommit halv vägs så märkte vi att de var mer bergsklättring än promenad på stig så de blev som att gå i trappor hela vägen...
Så de blev att turasom att bära Melvin och de blev några pauser mellan kvistar och älgbajs...
Men på vägen hem chansade vi och tog 2 km:ers vägen och den var underbart till skillnad från 1 km:ers vägen!


Men lika glada var vi för de =)
De var ju underbart väder och de var bara vi, så himla mysigt!


Melvin och Kristofer, mitt allt <3



Jag och Melvin tog en vilopaus


När vi väl kom fram så var de inte vad jag hade tänk mej, men de var ett vindskydd och ett utsiktstorn ( som inte var från 2000 talet )


Fagersta - Norberg


Västerås - surahammar




Toffe gick ända upp och fick ta kort på den fina utsikten, någonstans på kortet är jag och Melvin tittandes upp i skyn efter Toffe...
Jag vågade mej upp 2 våningar medans toffe gick ända upp som är 4 våningar...


Sen blev de mellis för Melvins del, eftersom vi trodde de skulle bli en ganska lugn utflykt så hade vi inte med så mycket mer än till Melvin så de satt fint med en isglass efter 3 km promenad...


Mums va majskrokar smakar gott i friska luften!
Melvin var så trött på vägen ner så han somnade i våran famn den sista km...
Såg så himla fina fjärilar efter vägen ner...
Men blev så himla glad att se bilen när vi väl var framme då både jag och Toffe kände av mjölksyra i både ben och armar men de var underbart med en utflykt!

Sen när vi kom hem så packade jag och Melvin ihop och gick ner till Alfaskolan och mötte Jesper och gick hem igen så de har varit en riktig utedag idag så nu sover vi nog alla gott inatt...

Kommentarer
Postat av: Ami

Vilken härlig dag Ni verkar ha haft. Men lite tufft med bergsklättringen.

Vilka fina foton och vad Ni ser ut att ha mysigt. Ni är så duktiga, ni ser verkligen till att ta vara på era dagar på ett mysigt sätt. Ni är GULD! Kram

2009-04-23 @ 07:57:30
Postat av: Jessika

Vad mysigt det ser ut =) Roligt med mycket bilder =)



På media markt har dom den billigaste SATC-boxen, 449:- tror jag =)

2009-04-23 @ 10:55:07
URL: http://jessikaarvik.blogg.se/
Postat av: Ida

Sååå stor han har blivit eran lilla gullkille :) såå roligt att åka iväg och hitta på olika saker.. ha det bra.. pussspuss i massor

2009-04-24 @ 10:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback