Morgonpromenad och Babycaf'e


Idag vaknade Melvin 06.30 och efter att ha matat han fixade jag ordning mig för att sedan gå kl 08 mot ringvägen för att möta upp Sofia sen gick vi till lassarettet och sedan träffade vi Ewa.
Blev lite sena men de var bara vi till en början =)
Sen kom de barn som var några månader äldre och de blir nog mer aktuellt att gå på babycaf'e om kanske 2-3 månader när Melvin gör lite mer, nu var de bara mys på madrassen sedan somnade han =)
Sen gick vi hem till Sofia och drack kaffe, åt kladdkaka med vaniljvisp, Mums!
Var in till Söderbärke en snabbis för att hjälpa Ami att hämta en tv dom köpt, blev bjudna på fläskpannkaka =)
Har badat Melvin nu och lagt han så nu är de en bra film på tv:n.

Jag blir så LEDSEN och BESVIKEN när alla ska hålla på och lägga sig i och tillägga en massa spydiga komentarer om saker tex hur jag och Toffe lever! Vad Toffe gör och inte!
Saker jag inte klagar över utan bara berättar när man för de på tal, sen helt plötsligt så vet alla ikring en hur allt ligger till!
Om jag öppnar mej för en person betyder inte de att jag vill att alla ska veta de!

Tex
*Är de inte dags att klippa navelsträngen snart?
*Vill du har fler barn? Ja de är klart! Ja men då lär du ju först skaffa en ny karl!
*Har HAN skaffat nå jobb än då?
*Så Toffe hjälper inte till hemma?!

Hur kan dessa komentarer komma upp när jag SJÄLV inte pratat med DOM om de!?
Irriterande!

Va skulle ni tycka om jag berättade för personer jag känner hur ni lever/gör i erat liv och sedan får ni höra en massa spydiga komentarer från folk ni inte pratat med de om?!


Kommentarer
Postat av: Ami

Lilla vännen! Bry dig inte om vad andra säger och tycker. Jag tycker att Ni klarar av Er lilla familj på ett helt fantastiskt sätt. Att ha nära kontakt med sin familj och sina nära och kära är väl helt underbart och enbart positivt. Toffe får nog snart ett jobb, det ordnar sig säkert. Han är väl inte den enda i hela världen som inte har arbete!!! Nej vet du gumman, allt detta skitprat bottnar enbart i avundsjuka. Ni har det bra och man ser på Er att Ni älskar varandra och Er lilla goding. Bry Dig inte! Ni är UNDERBARA!

Sen är det väl inte så schyssta kompisar som skvallrar och pratar skit!!! Men, som sagt, avundsjuka!



Stora kramen från Farmor Ami

2008-09-05 @ 09:42:38
Postat av: Ida

Jag håller med.. Ni är helt underbara alla 3.. skit samma vad alla andra tycker.. Ingen är perfekt.. Fyyy va tråkig världen skulle vara idag.. Huvudsaken att man älskar varandra och har det bra.. alla har inte ens tak över huvudet.. och de vet jag att ni har..

Pusssar från ida

2008-09-05 @ 18:55:56
URL: http://barba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback