Förkylning

Känns som helgen varit lång för Melvin har varit gnällig nu i 2 nätter.
Han snorar och hostar och jag börjar känna mej förkyld.
Tänkte hålla mej hemma imorgon så man inte blir värre och speciellt inte träffa andra med barn så vi inte smittar för de är inte roligt när man blir liggandes.

I fredags var jag och handlade kläder till Melvin i folketshus, skulle kolla på en Jacka/overall men de blev en massa annat för 400 :- och de var en massa kläder i stl 80 så nu har han ett tag. 

I Lördags var vi till badhuset med mamma, Anders och barnen.
Toffe badade med Melvin och han tyckte de var riktigt roligt! Trodde han skulle bli ledsen över de kalla vattnet men de var inte alls lika kallt som jag tänkt mej och i luften så var de över 30 grader så de blir ju inte kallt för Melvin när ha kommer upp heller. Blir inte sista gången =)
Mamma och dom åker dit varje Lördag så om vi är bättre till helgen som kommer så blir de ett dopp för mej oxå, då ska jag passa på att simma några längor och även bada med Melvin.
Så himla mysigt för man kan ju även köpa fika från deras cafeteria.
Och om man inte badar går man in gratis så de är ju perfekt om man vill titta på medans ungarna badar och sedan ta en fika.
Sen på eftermiddagen så kom Anna,Krille,Jakop och Wille och hälsade på.
Jag och Anna tog med dom minsta och gick ner på stan och handlade sen blev de en kycklingsallad på IP-grillen.

Idag så fick vi besök av Ami, Tobbe och Didde, Melvin fick en sån fin overall av dom, prefekt nu när kylan börjar komma.
De var stl 80 så den kommer han kunna ha hela vintern.
Tack så himla mycket!
Sen kom min syster Jenny med hennes (barndoms)kompis Jenny, var så himla trevligt att träffa henne, var ju mycket med henne när vi var små, hennes mamma var våran dagmamma som jag förstod de.
Sen åkte vi in till söderbärke och hälsade på Anna och Krille, blev en kvällspromenad runt Haga.
Och nu har vi lagt Melvin och hoppas verkligen att de blir en lugn natt i natt för imorgon går Toffe in på sin 3:dje vecka på jobbet, så han ska upp före 5 så de blir att lägga sig tidigt idag.

Wille har en sån fin pälsmössa/ryssmössa som jag skulle vilja köpa en lika åt Melvin men vart finns sånna?
Sökte lite på google/blocket men hittade inget.
Dom är ju perfekta, varma och sköna, skulle själv kunna tänka mej en sån till vintern ;)
vet någon vart man kan köpa såna till så små barn?

Nej nu är de dags att sätta sig i soffan och varva ner, sätter ut lite bilder imorgon när jag får tid =)


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej gumman!!

jag kan höra med veronica vart dom köppte mössan.

Tack för en trevlig eftermidda/kväll.

Kram

2008-10-05 @ 22:23:37
URL: http://pergenius.blogg.se/
Postat av: Sagas mamma

hur är de dära? skulle också vilja gå och bada med saga, men är inte vattnet för kallt för dem?

2008-10-08 @ 18:23:21
URL: http://prinsessansaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback