Långt kvar?!


Japp då är man inne i v.40, sista veckan...
Vaknade igår morse av att man var öm i bäckenbenet (tror jag iallafall), och hela dagen igår höll den lilla på att böka så de kändes som någon rev med naglarna innanför liksom på något vis, och nu när man går känner man att de är ömt på något vis...
Ganska skönt ändå att veta att de går framåt...
Funderar hela tiden på när man kan ha bebis, när slår de till liksom och man måste åka in, kan de bli i natt? idag?
Undra om jag hinner med MVC den 27/5 som är inbokat? 3 dagar efter BF...
Hinner vi  med familjerätten nu på onsdag den 21/5 och skriva faderskap och gemensam vårdnad?
Nu kan de verkligen bara hända!
Längtar efter våran lilla Pigelin <3

Ja igår var de kalas, fiiint med fika, tårta!
Tror Toffe hade roligare än ungarna =)
Var full fart på alla, men en annan satt vid fikat hela tiden ;) *mummms*
Var som sagt så himla stel och öm igår så de var lika bra de...
Men perfekt att låna gymnastikhallen till kalas, man slipper bry sig i lekar m.m. utan från första stund ungarna kommer in så springer dom och leker helt sj utan att en annan kanske måste vara med och planera m.m.
Men 2 timmar räckte alldeles lagom! Ungarna var ju helt slut efter allt spring och sockerkickarna efter all dricka och fikat...

Efter kalaset åkte vi hem till mamma och anders och gjorde korvstroganoff och ris =)
Medans Anders åkte ner med Toffe till hans jobb och fixade volvon, Tog inte lång stund sen var dom tillbaka...
Tog en provtur ut till Krille och Anna, gick som en klocka =) helt underbart!! nu kommer han till och från jobbet iallafall!
Finns en massa annat små fix på volvon som ska fixas som ska inhandlas antingen denna månad eller nästa, och nya sommardäck måste beställas...

I Söndags morse kl 01.00 åkte Didde från smedjebacken ner mot arlanda!
Tunisien i en hel vecka med klassen! så avundsjuk!
Så han kommer hem den 25/5 så får se om han hunnit blivit farbror då =)

Nu har man hunnit med Timmys 7 årsdag och Timmy och Jespers kalas, så nu kan väl bebisen komma snart =)
Sa åt mamma att man skulle städa och tvätta lite fönster ;) men hon tycker att man ska gå så länge man kan, då hon säkert tycker att man ska passa på att vila upp sig och speciellt skjuta upp smärtan!
Men vi längtar ju så himla mycket! och vila upp mej känns de som jag fått gjort nu dom senaste 5 månaderna då de knappt fanns nå jobb och sedan gick jag ju in på havandeskapspenning redan i mars, så jag tycker jag ha fått vila upp mig, och gör de verkigen någon skillnad om jag vilar upp mig en vecka till?
Jag vet ju inte riktigt hur "jobbigt" de kommer bli att springa på nätterna och passa hela dagarna men de är något jag inte ser som negativt, för vi skaffade ju inte barn för att bara titta på dom liksom =)
Men med andra barnet kan jag verkligen tänka mej att då vill man gärna passa på att vila upp sig om de går då man vet vilket jobb de är! och med andra kan man ju antagligen inte vila när lillen vilar utan de är fullrulle hela dagarna...

Ne nu ska jag nog springa över till mamma och dricka en kopp te...
och föresten SOLEN lyser ute! Äntligen!
Ha en bra dag och passa på att njuta av solen man vet aldrig när de blir att snöa igen som i Lördags =)


Kommentarer
Postat av: Jessika

Nu är det inte långt kvar alls =)
Har ni allt klart för bebisen nu?
Kram

2008-05-20 @ 10:27:44
URL: http://www.JessikaArvik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback