28/5-08


Nu har vi gått över 4 dagar, städade och härjade igår för nu är jag trött på de här!
Nu vill jag att våran lilla Pigelin ska komma ut!
Har gått i flera månader nu och väntat och orkar verkligen inte vänta typ 14 dagar till!
Men man har ju inte något annat val precis =) men snälla inte en dag till!

Drömde inatt att jag hade magen kvar men att den var mjuk då jag hade våran lilla bredvid mej och de var så himla skönt i drömmen då de kändes så verkligt att kunna röra sig!

Innan tiden hade gått ut var jag väldigt nervös över när de skulle börja och om man var redo m.m. men nu när man gått över så känner man verkligen tvärtom! Känner att de gärna får börja någon gång så jag får gå igenom de och kunna sluta gå och fundera på förlossningen varje dag, känner mej laddad som sjutton!
Packade ner allt i BB väskan igår, plockade och tvättade så vill verkligen åka iväg nu!

Nu har man ont typ hela tiden i bäckenbenet och ryggen är helt slut, benen värker och man känner sig trött typ hela tiden, har samlat på mig så mycket vatten så att de tillochmed syns nu på förmiddagarna, annars var de bara på kvällarna, men nu kan man verkligen se de direkt från när man vaknar, och att gå känns inte alls skönt, och är man pinknödig och väntar någon minut så får man ont i hela magen, tex när man sover och vaknar till på natten och ska vända sig så har man ont för att man är pinknödig och sedan att komma ur sängen och ta sig fram till toan är ju hur jobbigt som helst...
Det märks att jag tröttnat nu, klagade inte innan men nu så tycker man allt är negativt, försökte se allt positivt genom hela graviditeten men nu har jag verkligen gett upp hoppet!!!

Var på mvc igår, allt såg bra ut...
bebisens hjärtslag låg på 148slag/minuten och min vikt var 98,9kg (vill inte gå över 100)
Sist vi var där så sa hon att vi skulle träffas en gång till som var igår och hon hade rätt, nu bokade hon en ny tid den 4 juni och då sa hon att hon trodde INTE att vi skulle träffas igen och hoppas verkligen att hon har rätt!!!
Skulle vara så passande om våran lilla ville komma ut denna vecka så de blir i maj =)

Ne nu ska jag försöka hitta på något annat att göra...

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hoppas att du får en jättefin dag!

//Natalie B

2008-05-28 @ 12:20:39
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: Jenny

Dagen innan man ska föda brukar man börja städa och feja utav bara den, jag tror kroppen ställer in sig på att det är dags...jag lovar dig nu är det inte långt kvar...

2008-05-28 @ 13:22:11
Postat av: Sara

Vilken liten en som väntar så! :P Håller tummen för att h*n kikar ut snart! hihi. kram.

2008-05-28 @ 16:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback