Var finns jobben?

Sitter och tittar på en massa "jobbsökar" sidor och de ser inge bra ut, vart ska man bo? Var finns jobben?
jag skulle vilja jobba med något roligt, som man känner att de här är de jag vill göra dom närmsta 40 åren, att man inte gruvar sig att gå till jobbet utan man kliver upp utan ångest...
OKQ8 är inget jag vill jobba med hela mitt liv, de kände jag innan jag fick Melvin att man inte trivdes med de man gjorde, men finns de inget annat är de klart att man jobbar med vad som helst men medans man sitter och dagdrömmer kan man ju passa på att fundera på vad JAG vill jobba med?
Vad ska man jobba med som går ihop med dagis, Melvin och min sambo?
Man skulle kanske kunna öppna eget? med vad? och vart?
Jag skulle lätt kunna jobba med ATG och Svenska Spel igen =)
En liten spelbutik någonstans som får den här härliga Lördagsstressen när v75 ska spelas...
Ha en liten butik med lite småplock, presenter...
Hmm de låter precis som mitt första jobb i Söderbärke, nu när jag provat annat så är de verkligen ett jobb jag saknar...
De kunde inte varit bättre egentligen men allt har en mening eftersom dom bytte ägare och jag sökte mej mot Fagersta och fick jobb i Norberg...

Varje gång man försöker komma på hur länge mammadagarna räcker så får man lite panik, vart ska man få jobb i dagens läge?


Imorgon lånar jag och Melvin mammas bil och åker in till Söderbärke och hälsar på Pullan och Wille ( Jakop är på dagis )

Snart är de Jul...!
( På Julaftonsmorgon *Hemlis* )

15 December bestämde JAG mig att de var dags för en förändring!
Nu är de dags att gå ner i vikt och känna sig pigg och glad igen!
Istället för att glömma godis och en massa gott förevigt så ska jag skippa allt sånt den närmsta månaden för att se hur de påverkar min kropp...
Och hur känner man om en månad? vill man verkligen klämma i sig en stor choklakaka, äta en stor godis påse?
Ens godissug kanske förendras så mycket så man inte är så sugen längre?
Hur mycket tappar man i vikt om man skippar allt sött och lever som vanligt, äter vanligt och rör sig när man vill och orkar?
Så from igår 15/12 tom 13/1 ( 4 veckor exakt om man syndar på julafton ) så ska jag VERKLIGEN försöka skippa godis och allt gott...
Fast den 24 December lär man ju få synda så då kan man ju bara skjuta fram datumet till den 13/1 ;)
Om allt känns bra då så varför inte skippa allt en månad till ?
Känns bättre att veta: inom någon vecka få smaka på gottigottgott istället för att sluta med de på obestämd tid =)



Start Vikt: 74 kg
Dag 2:
Ganska tufft att inte äta något dom sista timmarna innan man lägger sig...
Nu har Toffe varit och handlat godis och en annan ska kolla på!
Tar nog ett glas fil istället...

Kommentarer
Postat av: yonna

jadu, jag är också en riktig godisråtta men jag kan ju säga att dom första två veckorna är dryga utan godis men sen gick det bra för mig iallafall. Jag slutade med allt sånt onyttigt och nu äter jag bara om jag verkligen vill ha och inte varje dag.. Undviker sånt som jag inte tycker är jättegott. Jag gick ner ca 10kg på 2månader ungefär genom att skippa allt sött och att inte äta på kvällarna (åt mackor sent varje kväll) dricker the på kvällen, det dämpar suget.. Lycka till!

2008-12-16 @ 23:48:01
URL: http://gullansblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hejsan.. allt är bra med oss.. jag kommer hem till norberg den 22 och åker till borås igen dn 28.. då får vi ses.. ska du ut på juldagen föresten?? kram

2008-12-17 @ 01:30:38
Postat av: Ida

glömde namnet innan :)

2008-12-17 @ 01:31:13
Postat av: Ami

Hur bussig är Toffe då???? Hur kan han vá så taskig att han sitter och käkar godis framför dig!

Snacka om egoist. Dags att du börjar säga i från åt den där "mulliga mansgrisen".

Kramis

2008-12-17 @ 10:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback