Mvc,Bvc & Feber

I lördags när jag och Älsklingen var barnlediga så åt vi ute på tre kronor, super go'  mat! ( kycklingsallad )
Sen åkte vi hem och kollade på dansbandskampen hos mamma och alla var där, mysigt...
Sen blev de mys framför tv:n med älsklingen, JÄTTE mysigt...
Tack Farmor Ami och Farfar =) De här behövde vi...

Nästa helg Lördag 13 December så fyller storebror Jonny år, då pratade Robin, Glenn, Marianne, Jenny, Jonny om en fest och sen utgång så då tänkte jag att de var lite synd att vi var barnlediga "fel" helg men då sa Ami : Klart ni ska på fest nästa helg vi kan ha Melvin! Gör väl inge att vara barnledig två helger på raken?!
Vad skulle man göra utan Familjen! Tack för att ni alla finns! <3

Idag var jag till Mvc för "efterkontroll" men eftersom jag kommer typ 6 månader efter förlossningen så blev de vanlig kontroll...
Allt var bra och jag vägde strax under 74 kg så nu j*vlar efter Jul!
Sen fick jag mina förlossningpapper, var riktigt roligt att läsa, har alltid undrat hur länge jag krystat, känns som att de var i flera timmar men de var från 13,15-13,42 ...

Sen någon timme efter var de dags för Melvin att väga sig på Bvc, han hade gått ner 40 gram! Han brukar alltid chocka med att gå upp så bra men nu hade han gått ner!!!
Men eftersom han varit dålig nu ett längre tag så trodde hon att de berodde på de men han har ju lite att ta av sa våran barnmorska =)
Kändes skönt att de inte blev någon slags "panik", jag kände mej skyldig på en gång men efter vi pratat så förstod jag att de går han snart upp igen =)
Bokade en extra vikt kontroll nu innan jul, känns skönt...
8650 gram vägde han sist och idag 8610 gram...
men han hade växt 2 cm på längden =)
Stora killen...

Melvin vaknade och var riktigt gnällig imorse vid 8 så gick upp med honom då och han var så hela förmiddagen sen nu på eftermiddagen så började han se hängig ut och nu när jag tog tempen vid 20.00 då hade han 39,3 !
När ska detta ge sig!
Stackarn...
Men gav han alvedon och efter max en halvtimme så var de fullfart på honom och han åt en hel flaska välling innan de var natt för honom..
Nu sover han så gott och Toffe jobbar 14-22 hela veckan så snart slutar han oxå...


/Sandra

Kommentarer
Postat av: Pullan

Men lilla plutt, inge kul med feber =(

Hoppas att ni kan komma imorrn så vi kan umgås lite.

Tack gumman <3 Du är en fin vän en BÄSTA VÄN !!!

2008-12-08 @ 23:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback